Všeobecné obchodné podmienky
Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti Obchodníka a Klienta zo zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka.
Čl. I – Výklad pojmov
- Aplikáciou sa rozumie aplikácia Circle prístupná prostredníctvom siete internet (webová stránka aplikácie je circle.so), prostredníctvom ktorej je Obchodníkom sprístupňovaný Elektronický obsah pre Klientov; pre vylúčenie pochybností, Obchodník môže podľa svojho uváženia a rozhodnutia využiť na sprístupnenie Elektronického obsahu aj inú aplikáciu, ktorá bude poskytovať porovnateľný spôsob využitia Elektronického obsahu zo strany Klientov, o čom informuje Klientov.
- Elektronickým obsahom sa rozumie elektronický obsah poskytovaný inak ako na hmotnom nosiči zo strany Obchodníka, a to umožnením prístupu k tomuto obsahu cez Webový portál, pričom ide najmä o videá, zvukové záznamy, články, e-booky, Webináre, prípadne iný elektronický obsah podľa aktuálnej Ponuky Obchodníka. Všeobecný popis elektronického obsahu poskytovaného inak ako na hmotnom nosiči, vrátane výšky odplaty za jeho poskytnutie, je uvedená v Ponuke Obchodníka.
- Klientom sa rozumie Spotrebiteľ alebo Podnikateľ, ako účastník právneho vzťahu (Zmluvy) s Obchodníkom, obsahom ktorého je plnenie Obchodníka predpokladané týmito VOP a Zmluvou; za Klienta sa pre účely týchto VOP považuje Spotrebiteľ alebo Podnikateľ už momentom riadneho vyplnenia a doručenia Objednávky Predávajúcemu.
- Klientským účtom sa rozumie účet vytvorený Klientom prostredníctvom Webového portálu a Aplikácie, a to vyplnením elektronického formulára (zadaním prístupového mena vo forme e-mailovej adresy a prístupového hesla), prostredníctvom ktorého je Klient oprávnený vykonať Objednávku a následne aj získať prístup k Elektronickému obsahu;
- Minimálnymi hardvérovými a softvérovými parametrami sa rozumie
- dvojjadrový procesor s frekvenciou 1 GHz,
- operačná pamäť RAM 2 GB,
- aplikácia umožňujúca prehrávanie súborov vo formáte MP3 v prípade zvukových záznamov (napr. Windows Media player, WinAmp, iTunes atď.),
- aplikácia umožňujúca čítanie súborov vo formáte PDF v prípade e-knihy (napr. Adobe Acrobat Reader, Microsoft Edge, Okular, Skim, Foxit PhantomPDF atď.)
- aktívne pripojenie na internet s rýchlosťou sťahovania 2 Mbit/s pri štandardnej kvalite videa a s rýchlosťou sťahovania 5 Mbit/s pri HD kvalite videa, aktualizovaná verzia zásuvného modulu Adobe Flash Player a aktualizovaná verzia internetového prehliadača, ako napríklad Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Microsoft Edge, alebo Safari.
- Objednávkou sa rozumie riadne vyplnený elektronický formulár obsahujúci informácie o Klientovi, označenie objednávaného rozsahu Elektronického obsahu (alebo spôsobu/ času jeho poskytnutia) a prípadne ďalšie súvisiace informácie vyžadované Obchodníkom; Objednávka predstavuje záväzný prejav vôle Klienta uzavrieť Zmluvu s Obchodníkom;
- Odplatou Obchodníka sa rozumie odplata Obchodníka za sprístupnenie (dodanie) Elektronického obsahu; v prípade, ak má Klient k dispozícii platný zľavový kupón vydaný Obchodníkom, potom sa výška Odplaty Obchodníka pri zadaní zľavového kupónu poníži o výšku odplaty zodpovedajúc posukytnutej zľave z Odplaty Obchodníka;
- Platobnou bránou sa rozumie služba umožňujúca úhradu Odplaty Obchodníka, ktorá je prevádzkovaná zo strany tretej osoby (prevádzkovateľa Platobnej brány). V prípade, ak Klient pri realizácii Objednávky využije možnosť úhrady Odplaty Obchodníka prostredníctvom Platobnej brány, môže byť (cez Webový portál) presmerovaný na zabezpečenú stránku vybranej Platobnej brány, na ktorej Klient zadá údaje potrebné na zrealizovanie platby podľa inštrukcií; po zrealizovaní platby bude Klient presmerovaný naspäť na Webový portál. Za funkčnosť a prípadné riziká spojené s použitím Platobnej brány zodpovedá priamo prevádzkovateľ Platobnej brány (Obchodník samotnú funkčnosť Platobnej brány nevie ovplyvniť).
- Podnikateľom sa rozumie
- osoba zapísaná v obchodnom registri,
- osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
- osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
- fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu, ak zároveň táto osoba pri uzatváraní a plnení Zmluvy s Obchodníkom koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
- Ponukou Obchodníka sa rozumejú všeobecné informácie o aktuálnom Elektronickom obsahu, ktorý je v aktuálnom čase možné získať od Obchodníka, ako sú tieto zverejnené na Webovom portáli (súčasťou Ponuky Obchodníka sú aj informácie o výške Odplaty Obchodníka a ďalších podstatných okolnostiach týkajúcich sa Elektronického obsahu a Zmluvy); Ponuka Obchodníka predstavuje v súvislosti s procesom uzatvárania Zmluvy návrh Obchodníka na uzatvorenie zmluvy.
- Obchodníkom sa rozumie obchodná spoločnosť Floating Minds, s. r. o., so sídlom Miletičova 20, 821 08 Bratislava – mestská časť Petržalka, IČO: 44 834 144, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 59102/B.
- Predplatným sa rozumie zmluvný vzťah medzi Obchodníkom a Klientom o sprístupnení (dodaní) Elektronického obsahu, na základe ktorého je Obchodník povinný dohodnutým spôsobom (prostredníctvom Webového portálu a Aplikácie) poskytovať, resp. umožniť prístup Klientovi k Elektronickému obsahu počas celého trvania Zmluvy (t.j. počas Klientom predplateného obdobia).
- Prevádzkovým priestorom sa rozumie prevádzkareň alebo iný priestor, kde Obchodník zvyčajne vykonáva svoju podnikateľskú činnosť alebo povolanie; pre účely znenia VOP je to priestor na adrese: Miletičova 20, 821 08 Bratislava – mestská časť Petržalka.
- Prístupovými údajmi sa rozumejú údaje potrebné na prístup Klienta k Elektronickému obsahu , a to prostredníctvom Klientského účtu vytvoreného na Webovom portáli;
- Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvného vzťahu (Zmluvy) s Obchodníkom nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
- Spôsobom dodania Elektronického obsahu sa rozumejú jednotlivé spôsoby, ktorými je možné doručiť konkrétny Tovar, a to
- v prípade Elektronického obsahu najmä jeho sprístupnenie prostredníctvom siete internet, resp. prostredníctvom Webového portálu;
- Spôsobmi platby sa rozumejú jednotlivé spôsoby, ktoré je možné v aktuálnom čase využiť na úhradu Odplaty Obchodníka, a to najmä (i) online platba prostredníctvom Platobnej brány, (ii) online platba prostredníctvom platobnej karty (VISA, VISA electron, MasterCard);
- VOP znamenajú tieto všeobecné obchodné podmienky vydané Obchodníkom; znenie VOP je dostupné na Webovom portáli, ako aj v Prevádzkovom priestore.
- Vyššou mocou sa rozumie mimoriadna udalosť alebo okolnosť brániaca v splnení záväzku Zmluvnej strany podľa týchto VOP a Zmluvy, ktorú táto nemohla pred uzatvorením Zmluvy predvídať a ktorá je mimo jej kontroly.
- Webovým portálom sa rozumie internetová stránka www.ukunu.sk a zároveň www.filipkuna.sk; pričom za účelom prístupu k Elektronickému obsahu bude Klient presmerovaný na webovú stránku Aplikácie.
- Zákon č. 108/2024 Z. z. znamená zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Zmluvnými stranami sa rozumejú Klient a Obchodník.
- Zmluvou sa rozumie zmluva uzatvorená medzi Obchodníkom a Klientom, obsahom ktorej je záväzok Obchodníka sprístupniť (dodať) Elektronický obsah Klientovi a záväzok Klienta uhradiť na účet Obchodníka dohodnutú Odplatu Obchodníka, ako aj súvisiace záväzky oboch strán.
Čl. II – Všeobecné ustanovenia
- Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy, pričom upravujú aj vzťahy pred vstupom do záväzkového vzťahu založeného Zmluvou, vrátane vzťahov po skončení záväzkového vzťahu založeného Zmluvou.
- Súčasťou Zmluvy môže byť aj časť Ponuky Obchodníka, ktorá bližšie opisuje Elektronický obsah poskytovaný Obchodníkom Klientovi, vrátane výšky Odplaty Obchodníka a jej splatnosti; tieto informácie tvoriace Ponuku Obchodníka má Klient k dispozícii pred uskutočnením Záväznej objednávky. Za účelom istoty Obchodník informuje Klienta, že v rámci Ponuky Obchodníka nie sú uvedené všetky súčasti a informácie týkajúce sa Elektronického obsahu, čo nie je vzhľadom na povahu a rozsah Elektronického obsahu možné a účelné.
- Odchylné dojednania Zmluvy uzatvorenej podľa týchto VOP majú prednosť pred dojednaniami obsiahnutými v týchto VOP alebo prílohách Zmluvy.
- Obchodník má právo jednostranne meniť znenie VOP najmä z dôvodov zmeny obchodnej politiky, zmeny vývoja/situácie na trhu alebo zmeny všeobecne záväzných právnych predpisov. Zmenu a jej účinnosť oznámi Obchodník Klientovi zverejnením na Webovom portáli. Za vyjadrenie súhlasu s (novým) znením VOP sa považuje najmä prejav vôle Klienta spočívajúci vo vykonaní faktických alebo právnych úkonov, a to najmä uzatvorenie novej Zmluvy s Obchodníkom v čase účinnosti nového znenia VOP alebo pokračovanie v platbe Predplatného aj počas mesiaca nasledujúceho po mesiaci v ktorom prišlo k zmene znenia VOP. Zmluvné vzťahy vzniknuté pred účinnosťou zmeny VOP, vo vzťahu ku ktorým nebol vyjadrený súhlas so zmenou v zmysle tohto bodu VOP, sa riadia až do ich ukončenia znením VOP platným v čase uzavretia Zmluvy.
- Spory vzniknuté na základe zmlúv uzatvorených podľa týchto VOP budú riešené podľa platných a účinných právnych predpisov Slovenskej republiky a v prípade sporov pred súdmi Slovenskej republiky; tým nie je dotknuté právo Spotrebiteľa na alternatívne riešenie sporov podľa čl. IXc týchto VOP.
- Orgánom dozoru a dohľadu nad zachovávaním zákonnosti Obchodníka voči Spotrebiteľom je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, so sídlom Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava.
- Ďalšie kontaktné údaje na Obchodníka sú:
- Tel. č.: 0907 505 987
- E-mail: ahoj@ukunu.sk
- Korešpondenčná adresa: Miletičova 20, 821 08 Bratislava
- Zodpovedná osoba: Filip Kuna.
Uvedené kontaktné údaje slúžia tiež na podávanie sťažností alebo iných podnetov a reklamácií.
III. – Uzatvorenie Zmluvy a predzmluvné informácie
- Obchodník ešte predtým, ako uzatvoril Zmluvu so Spotrebiteľom alebo predtým, ako Spotrebiteľ zaslal Objednávku podľa týchto VOP, informoval Spotrebiteľa, a to prostredníctvom týchto VOP, Webového portálu, Ponuky Obchodníka a súvisiacich dokumentov, vopred prístupných Spotrebiteľovi, o
- charaktere produktov (Elektronického obsahu) v primeranom rozsahu,
- obchodnom mene, mieste podnikania a ďalších kontaktných údajoch Obchodníka,
- výške Odplaty Obchodníka (vrátane DPH, ak je Obchodník v príslušnom období jej platcom), prípadne, ak Odplatu Obchodníka nemožno vopred presne určiť, o spôsobe akým sa vypočíta,
- povinnosti zaplatiť preddavok na Odplatu Obchodníka a jeho podmienkach (ak sa vzťahuje na konkrétny Elektronický obsah),
- platobných podmienkach, dodacích podmienkach a o lehote, do ktorej sa Obchodník zaväzuje poskytnúť Elektronický obsah,
- postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov Spotrebiteľov,
- zodpovednosti za vady Elektronického obsahu a o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej Obchodníkom podľa prísnejších zásad,
- dĺžke trvania Zmluvy,
- funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu,
- kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, ktoré sú Obchodníkovi známe alebo je rozumné očakávať, že sú mu známe,
- možnosti obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov.
- Pred uzatvorením Zmluvy na diaľku alebo mimo Prevádzkových priestorov alebo pred tým, než Spotrebiteľ zaslal Objednávku na uzatvorenie takejto Zmluvy podľa týchto VOP, Obchodník ho informoval spôsobom podľa odseku 1 aj o
- cene za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré je možné využiť na účely uzavretia Zmluvy, ak ide o službu so zvýšenou tarifou,
- práve Spotrebiteľa odstúpiť od Zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od Zmluvy,
- povinnosti Spotrebiteľa uhradiť Odplatu Obchodníka za skutočne poskytnuté plnenie, ak Spotrebiteľ odstúpi od Zmluvy po tom, čo udelil Predávajúcemu výslovný súhlas podľa Zákona č. 102/2014 Z. z.,
- tom, že Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, prípadne informáciu o okolnostiach, za ktorých Spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od Zmluvy,
- minimálnej dĺžke trvania záväzkov Spotrebiteľa vyplývajúcich zo Zmluvy.
- Objednávku je možné vykonať len prostredníctvom Webového portálu. V rámci vykonania Objednávky je potrebné vytvoriť prostredníctvom Webového portálu a Aplikácie Klientský účet, a to zadaním prihlasovacieho mena (vo forme mailovej adresy) a hesla, ktoré budú slúžiť zároveň ako Prihlasovacie údaje do Klientského účtu.
- Obchodník informuje Klienta o tom, že Elektronický obsah je sprístupňovaný Obchodníkom s využitím služby Circle (Aplikácie), ktorá je prevádzkovaná treťou osobou, a to spoločnosťou CircleCo, Inc.; medzi Obchodníkom a spoločnosťou CircleCo, Inc. je za týmto účelom uzatvorený zmluvný vzťah. Z uvedeného dôvodu sú niektoré skutočnosti, najmä týkajúce sa funkcionality služby, upravené aj priamo prostredníctvom obchodných podmienok spoločnosti CircleCo, Inc., ktoré sú prístupné na nasledovnej webovej adrese: https://circle.so/terms; uvedené však nemá žiadny vplyv na to, že na vzťah medzi Obchodníkom a Klientom sa uplatňujú v celom rozsahu podmienky dohodnuté v týchto VOP, ak z týchto VOP nevyplýva výslovne pre konkrétny prípad inak.
- V rámci Objednávky je Klient oprávnený vybrať si (i) sprístupnenie len konkrétnej časti plateného Elektronického obsahu (ak to Webový portál a/alebo Aplikácia v danom čase vo vzťahu ku konkrétnemu Elektronického obsahu umožňuje) alebo (ii) sprístupnenie celého Elektronického obsahu prístupného prostredníctvom Webového portálu a Aplikácie vo forme Predplatného. Pre účely sprístupnenia plateného Elektronického obsahu je potrebné, aby Klient riadne vyplnil Objednávku a uhradil zodpovedajúcu výšku Odplaty Obchodníka.
- Doručením riadne vyhotovenej Objednávky Predávajúcemu a uhradením zodpovedajúcej Odplaty Obchodníka, vzniká medzi Klientom a Obchodníkom zmluvný vzťah, tzn. je medzi Obchodníkom a Klientom uzavretá Zmluva; v prípade nedostatkov v Objednávke bude Obchodník kontaktovať Klienta za účelom dodatočnej úpravy (odstránenia nedostatkov) Objednávky.
- Objednávka sa môže týkať (i) len Klientom konkrétne určeného Elektronického obsahu (ak to Obchodník v danom čase umožňuje), a teda v takom prípade získa Klient po uhradení Odplaty Obchodníka (za takýto konkrétny Elektronický obsah) prístup len k tomuto určenému Elektronickému obsahu alebo (ii) celého Elektronického obsahu prístupného prostredníctvom Webového portálu a Aplikácie, a to po vykonaní Objednávky a uhradení Odplaty Obchodníka vo forme Predplatného.
- Ak je Zmluva uzatvorená podľa zákona č. 108/2024 Z. z., Obchodník bezodkladne poskytne Spotrebiteľovi potvrdenie o uzatvorení Zmluvy.
- Zmluvu možno meniť len základe dohody oboch Zmluvných strán.
Čl. IV – Odplata Obchodníka
- Predávajúcemu patrí za sprístupnenie Elektronického obsahu odplata v takej výške, ako je stanovená v Zmluve a ako vyplýva z Ponuky Obchodníka, pričom celková výška Odplaty Obchodníka závisí od rozsahu Elektronického obsahu, ktoré si Klient zvolil v rámci Objednávky.
- Odplata Obchodníka môže byť stanová ako individuálna Odplata za sprístupnenie len konkrétnej časti Elektronického obsahu v rámci Webového portálu a Aplikácie, alebo ako Odplata vo forme Predplatného v rámci ktorého je Klientovi sprístupnený celý Elektronický obsah z Ponuky Obchodníka, ktorý je umiestnený na Webovom portály a/alebo Aplikácii.
- Odplatu Obchodníka je po uzatvorení Zmluvy možné meniť len na základe dohody Obchodníka a Klienta.
- Klient je povinný zaplatiť Odplatu Obchodníka v rámci procesu zadania Objednávky, a teda Odplata Obchodníka je podmienkou na uzatvorenie Zmluvy a sprístupnenie Elektronického obsahu, ak nie je pre konkrétny prípad výslovne uvedené inak v Ponuke Obchodníka.
- Po pripísaní Odplaty Obchodníka na účet Obchodníka, Obchodník vystaví Klientovi riadny daňový doklad (faktúru) a doručí ho bez zbytočného odkladu Klientovi.
- Klient udeľuje v zmysle § 71 ods. 1 písm. b) zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty Predávajúcemu súhlas na to, aby mu za Produkty vystavoval iba faktúru v elektronickej forme (ďalej len „elektronická faktúra“); elektronická faktúra je riadnym daňovým dokladom. Obchodník bude doručovať Klientovi elektronickú faktúru na jeho e-mail, ktorý zadal v rámci Objednávky; Klient je povinný Obchodníka bezodkladne informovať o akýchkoľvek zmenách jeho e-mailovej adresy, ako aj jej nefunkčnosti, prípadne o nemožnosti jej užívania alebo o iných obdobných skutočnostiach. Klient môže odvolať súhlas s elektronickými faktúrami písomným oznámením doručeným Predávajúcemu (postačuje aj e-mailová forma).
- Obchodník je oprávnený odmietnuť sprístupniť Elektronický obsah až do momentu úhrady Odplaty Obchodníka v celom jej rozsahu zo strany Klienta, ak v Zmluve alebo Ponuke Obchodníka nie je výslovne uvedené inak (napr. že sprístupnenie Elektronického obsahu začne už pred úhradou celej výšky Odplaty Obchodníka); v prípade ak Obchodník toto právo nevyužije, nemá to žiadny vplyv na povinnosť Klienta uhradiť Odplatu Obchodníka.
- Odplatu Obchodníka je možné uhradiť jedným zo Spôsobov platby, a to podľa výberu Klienta pri realizácii Objednávky. Pri výbere ktoréhokoľvek zo Spôsobov platby bude Klient informovaný vhodným a zrozumiteľným spôsobom o postupe na zabezpečenie úhrady Odplaty Obchodníka zvoleným Spôsobom platby; za týmto účelom môže byť Klientovi zaslaný e-mail s inštrukciami k vykonaniu platby, prípadne bude presmerovaný na Platobnú bránu na ktorej budú obsiahnuté informácie potrebné k vykonaniu platby.
- Odplata Obchodníka je vždy uvedená v mene EUR, vrátane sadzby DPH (ak je Obchodník v čase predaja platiteľom DPH). Odplata Obchodníka je konečná.
- Klientovi (Spotrebiteľovi) nebudú zo strany Obchodníka účtované žiadne poplatky spojené s uzatvorením Zmluvy; tým nie sú dotknuté (bežné) poplatky mobilných operátorov, poštových služieb alebo poskytovateľa internetového pripojenia, hradené v súvislosti s uzatvorením Zmluvy Klientom.
- Predávajúcemu vzniká nárok na Odmenu v súlade so Zmluvou a jej prílohami aj v prípade, ak Klient nevyužije sprístupnený Elektronický obsah, a to bez ohľadu na dôvod (t.j. bez ohľadu na to, či Elektronický obsah nepotreboval využiť alebo napríklad len zabudol využiť; s výnimkou prípadov, ak by Elektronický obsah nebolo možné využiť z dôvodov na strane Obchodníka); t.j. nárok na Odplatu Obchodníka je naviazaný už na poskytnutie možnosti pre Klienta dohodnutý Elektronický obsah využiť (následné reálne využitie Elektronického obsahu je na rozhodnutí a konaní Klienta); uvedené sa vzťahuje aj na Predplatné, a teda v prípade nevyužitia Elektronického obsahu sprístupneného v rámci Predplatného, toto nemá žiadny vplyv na splnenie povinnosti Obchodníka podľa Zmluvy a na povinnosť Klienta uhradiť Odplatu Obchodníka.
- Klient sa zaväzuje uhradiť Odplatu Obchodníka vždy riadne a včas. V prípade omeškania Klienta s úhradou Odplaty Obchodníka, vzniká Predávajúcemu nárok na odstúpenie od Zmluvy.
- Akékoľvek finančné nároky medzi Zmluvnými stranami nie je možné jednostranne započítať, ak nie je výslovne dohodnuté v Zmluve alebo uvedené v týchto VOP inak.
Čl. V – Dodanie Elektronického obsahu
- Elektronický obsah je dodaný Klientovi vo forme jeho sprístupnenia prostredníctvom Klientského účtu vytvoreného na Webovom portály a/alebo Aplikácii.
- Ak v Zmluve alebo Ponuke Obchodníka nie je výslovne uvedené inak, Obchodník sa zaväzuje dodať (sprístupniť) Elektronický obsah najneskôr nasledujúci pracovný deň po dni v ktorom prišlo k uhradeniu sumy Odplaty Obchodníka (t.j. pripísaniu sumy Odplaty Obchodníka na účet Obchodníka).
- Zariadenie Klienta, na ktorom má byť sprístupnený Elektronický obsah, musí spĺňať Minimálne hardvérové a softvérové parametre. V prípade, že zariadenie Klienta, na ktorom má byť Elektronický obsah sprístupnený nespĺňa Minimálne hardvérové a softvérové parametre, Obchodník nezodpovedá za správnu funkčnosť a využiteľnosť Elektronického obsahu.
Zmluva predmetom ktorej je Predplatné
- Elektronický obsah môže byť podľa požiadavky Klienta (Objednávkou) sprístupnený formou Predplatného. V rámci Predplatného je Elektronický obsah prístupný počas celého obdobia trvania Predplatného priamo prostredníctvom Webového portálu a/alebo Aplikácie.
- Klient berie na vedomie, že počas trvania Zmluvy, ktorej predmetom je Predplatné sa môže meniť (najmä dopĺňať) obsah sprístupneného Elektronického obsahu.
Čl. VI – Trvanie Zmluvy a možnosti ukončenia (odstúpenia) od Zmluvy
Zmluva obsahom ktorej je dodanie konkrétne určeného Elektronického obsahu
- Zmluva, obsahom ktorej je dodanie konkrétne určeného Elektronického obsahu (s výnimkou Zmluvy obsahom ktorej je Predplatné) sa uzatvára na dobu určitú, a to do splnenia záväzkov Zmluvných strán, t.j. najmä do momentu dodania Elektronického obsahu. Za účelom istoty Obchodník informuje Klienta o tom, že po uhradení Odplaty Obchodníka vo vzťahu ku konkrétnemu Elektronickému obsahu, bude tento Elektronický obsah prístupný Klientovi bez časového obmedzenia; podmienkou využitia, resp. prístupu k Elektronickému obsahu je používanie Klientského účtu v rámci Webového portálu a/alebo Aplikácie.
Zmluva obsahom ktorej je Predplatné
- Zmluva obsahom ktorej je Predplatné je uzavretá na dobu neurčitú, a to až do momentu ukončenia Zmluvy (Predplatného) zo strany Obchodníka alebo Klienta.
- Klient a Obchodník sú oprávnení kedykoľvek aj bez udania dôvodu zrušiť Predplatné prostredníctvom výpovede Zmluvy (Predplatného) zaslanej druhej Zmluvnej strane; Klient je oprávnený ukončiť Zmluvu (Predplatné) aj priamo prostredníctvom Webového portálu, resp. v rámci Aplikácie, po prihlásení sa do Klientského účtu.
- Predplatné sa v prípade výpovede ruší k poslednému dňu predplateného obdobia v rámci ktorého prejav vôle ukončiť Zmluvu (Predplatné) bol doručený druhej Zmluvnej strane; týmto okamihom Klient zároveň stráca prístup k Elektronickému obsahu poskytovanému v rámci Predplatného. Teda napríklad v prípade, ak predplatené obdobie klienta začalo 05.01. a Klient doručil Obchodníkovi výpoveď 25.04, potom sa Zmluva (Predplatné) končí ku dňu 04.05. (ako posledný deň predplateného obdobia jedného mesiaca).
Odstúpenie od Zmluvy zo strany Klienta – Spotrebiteľa
- Obchodník oboznamuje Spotrebiteľa a Spotrebiteľ berie na vedomie, že nemá právo odstúpiť od Zmluvy (bez uvedenia dôvodu) v prípade Zmlúv, ktorých predmetom je:
- poskytovanie Elektronického obsahu (vrátane poskytnutia elektronického obsahu v rámci Predplatného), ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy.
Pre vylúčenie pochybností Obchodník uvádza, že takéto vyhlásenie od Klientov nepožaduje, tj sprístupňuje Klientom Elektronický obsah už pred uplynutím lehoty na odstúpenie a zároveň im umožňuje v zákonom stanovenej lehote od Zmluvy odstúpiť (v takom prípade je zároveň Klientovi vrátená celá uhradená Odplata Obchodníka).
- poskytovanie Elektronického obsahu (vrátane poskytnutia elektronického obsahu v rámci Predplatného), ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy.
- V ostatných prípadoch neuvedených v bode 5 tohto článku VOP má Spotrebiteľ právo odstúpiť od Zmluvy do 14 dní od dodania Elektronického obsahu, a to aj bez uvedenia dôvodu. Lehota na odstúpenie od Zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od Zmluvy bolo odoslané Obchodníkovi najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty, ktorá plynie od dodania Elektronického obsahu (teda odo dňa sprístupnenia Elektronického obsahu prostredníctvom Webového portálu alebo Aplikácie).
- Odstúpiť od Zmluvy možno písomne alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, alebo prostredníctvom Webového portálu a Aplikácie; na odstúpenie od Zmluvy je Spotrebiteľ oprávnený využiť tiež vzorový formulár, ktorý je k dispozícii na konci znenia týchto VOP.
- Spotrebiteľ v prípade využitia práva na odstúpenie od Zmluvy podľa tohto článku VOP, stráca ku dňu ukončenia Zmluvy odstúpením prístup k platenému Elektronickému obsahu.
- V prípade odstúpenia Spotrebiteľa od Zmluvy podľa týchto VOP je Obchodník povinný najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy vrátiť všetky platby, ktoré prijal od Spotrebiteľa na základe Zmluvy alebo v súvislosti s ňou, a to spôsobom, ktorý uvedie Spotrebiteľ v oznámení o odstúpení od Zmluvy. Ak Spotrebiteľ neuvedie žiaden spôsob vrátenia platieb, Obchodník je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, ako použil Spotrebiteľ pri svojej platbe. Obchodník nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady týkajúce sa (spätného) doručovania Elektronického obsahu, keďže uvedené je zabezpečené prostredníctvom obmedzenia prístupu k platnému Elektronickému obsahu umiestnenému na Webovom portáli a Aplikácii bez vzniku akýchkoľvek súvisiacich nákladov.
Odstúpenie od Zmluvy zo strany Obchodníka
- Obchodník má právo odstúpiť od Zmluvy v nasledovných prípadoch:
- Klient neuhradí Odplatu Obchodníka riadne alebo včas,
- Elektronický obsah nie je možné Klientovi dodať v požadovanom rozsahu alebo s požadovanými podmienkami, alebo
- Klient porušil svoje povinnosti podľa týchto VOP a nezjedná nápravu ani v dodatočnej lehote 5 dní od upozornenia Obchodníka, alebo
- v prípade objektívnej nemožnosti Obchodníka dodať Elektronický obsah, alebo
- v prípade dlhšie trvajúcej nefunkčnosti Aplikácie.
V prípade odstúpenia od Zmluvy zo strany Obchodníka, Obchodník bez zbytočného odkladu vráti Klientovi všetky peňažné prostriedky prijaté od Klienta na úhradu Odplaty Obchodníka; s výnimkou sumy Predplatného uhradeného za čas trvania Zmluvy až do jej ukončenia.
- Klient v prípade využitia práva na odstúpenie od Zmluvy zo strany Obchodníka podľa tohto článku VOP, stráca ku dňu ukončenia Zmluvy odstúpením prístup k platenému Elektronickému obsahu.
Čl. VII – Rôzne, ochrana Produktu
- Klient berie na vedomie, že Elektronický obsah je predmetom práv duševného vlastníctva (najmä predmetom autorských práv). Klient je povinný zdržať sa akéhokoľvek konania, ktorým by zasiahol do týchto práv, a to najmä (nie však výlučne) vyhotovovaním rozmnoženín (kópií) Elektronického obsahu, zmenami obsahu, sprístupnením Elektronického obsahu tretím osobám a akejkoľvek forme ich neoprávneného rozširovania, ako aj inými obdobnými zásahmi do autorských práv.
- Klient je povinný chrániť Prístupové údaje pred ich zverejnením, sprístupnením alebo zneužitím tretími osobami a v prípade, že k takémuto zásahu príde, je povinný to bez zbytočného odkladu oznámiť Obchodníkovi, ktorý mu pridelí nové Prístupové údaje.
- Elektronický obsah (vrátane Predplatného) je poskytnutý výlučne pre potreby a za účelom užívania zo strany Klienta.
- Zo strany Obchodníka môže byť technicky zabezpečené, aby Elektronický obsah bol súčasne prístupný len z jednej IP adresy alebo prostredníctvom inej formy zabezpečenia. Klient nie je oprávnený zdieľať Elektronický obsah s treťou osobou.
- V prípade, ak Klient poskytne, sprístupní alebo zverejní Prístupové údaje bez predchádzajúceho písomného súhlasu Obchodníka tretím osobám, môže si Obchodník uplatniť nárok na náhradu škody, ktorá mu takýmto konaním vznikne.
Čl. VIII – Vady Elektronického obsahu – osobitné ustanovenia vo vzťahu k Podnikateľom
- Ustanovenia tohto článku VOP o vadách sa uplatnia iba v prípade, ak je Klientom Podnikateľ.
- Klient (Podnikateľ) má nároky z vád Elektronického obsahu voči Predávajúcemu, ak podá správu o vadách Predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 3 dní po tom, čo
- Klient (Podnikateľ) vady zistil,
- Klient (Podnikateľ) pri vynaložení odbornej starostlivosti mal vady zistiť pri prehliadke, alebo
- sa vady mohli zistiť neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do dvoch rokov od doby dodania Elektronického obsahu. Pri vadách, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, platí namiesto tejto lehoty záručná doba.
- Ak je dodaním s vadami alebo vadne poskytnutou službou porušená Zmluva podstatným spôsobom, patrí Klientovi (Podnikateľovi) voľba medzi nárokmi podľa ustanovenia § 436 ods. 1 Obchodného zákonníka, iba ak ju oznámi Dodávateľovi vo včas zaslanom oznámení o vadách; oznámenie o vadách musí obsahovať rovnaké skutočnosti, ako sú uvedené v čl. IXa bod 2 a 3 týchto VOP.
- Uplatnený nárok nemôže Klient (Podnikateľ) bez súhlasu Obchodníka meniť.
- Obchodník nezodpovedá za vady, ak
- Klient spôsobil vadu sám alebo ich spôsobila tretia osoba odlišná od Obchodníka,
- Klient pred prevzatím Elektronického obsahu o vade vedel, resp. bol na vadu upozornený a ak bola pre vadu poskytnutá zľava z Odplaty Obchodníka,
- vady vznikli v dôsledku nesprávneho používania,
- vznikli v dôsledku živelnej katastrofy,
- boli spôsobené (úmyselným alebo neúmyselným) nesprávnym používaním Elektronického obsahu,
- spočívajú v nespokojnosti s obsahom Elektronického obsahu (napr. reklamácia z dôvodu nespokojnosti Klienta s obsahom videa, článku, ich spracovaním a pod.), ak zároveň nejde o nesúlad poskytnutia Elektronického obsahu s povinnosťami Obchodníka podľa týchto VOP alebo zákona ako rozpor s informáciami uvedenými v Ponuke Obchodníka;
- spočívajú v nefunkčnosti Elektronického obsahu, ktorá (nefunkčnosť) je spôsobená technickými nedostatkami alebo poruchami technického zariadenia na strane Klienta (napr. spomalením alebo zlyhaním internetového pripojenia zariadenia Klienta alebo nesplnenie Minimálnych hardvérových a softvérových parametrov).
- Ak Klient (Podnikateľ) neoznámi voľbu nároku z vád, nemôže od Zmluvy platne odstúpiť, okrem prípadu, ak (i) Obchodník neodstráni vady ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu Klientom, pričom zároveň Obchodníka upozorní na úmysel odstúpenia od Zmluvy v prípade nedodržania uvedenej dodatočnej lehoty alebo (ii) sa na tom s Obchodníkom dohodli.
- Ak je dodaním Elektronického obsahu s vadami Zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže Klient (Podnikateľ) požadovať buď dodanie chýbajúceho Elektronického obsahu a odstránenie ostatných vád, alebo zľavu z Odplaty Obchodníka.
- Odstránenie vád, ktorými bola Zmluva porušená nepodstatným spôsobom, sa bude vždy prednostne realizovať dodaním chýbajúceho Elektronického obsahu alebo odstránením ostatných vád, ak Obchodník neurčí inak. Za týmto účelom je Klient (Podnikateľ) povinný Predávajúcemu písomne určiť dodatočnú lehotu na odstránenie vád, ktorá nemôže byť kratšia ako 15 pracovných dní. Počas tejto lehoty nemôže Klient uplatniť iný nárok z vád.
- Ak Obchodník neodstráni vady ani v dodatočnej lehote poskytnutej mu Klientom podľa bodu 8 tohto článku VOP, je Klient (Podnikateľ) oprávnený požadovať primeranú zľavu z Odplaty Obchodníka alebo môže odstúpiť od Zmluvy, ak Obchodníka na úmysel odstúpiť od Zmluvy pri určení mu dodatočnej lehoty na odstránenie vád upozornil. Zvolený nárok nemôže Klient (Podnikateľ) bez súhlasu Obchodníka meniť.
- Nárok na zľavu z Odplaty Obchodníka zodpovedá rozdielu medzi hodnotou, ktorú by mal produkt bez vád, a hodnotou, ktorú mal produkt dodaný s vadami, pričom pre určenie hodnôt je rozhodujúci čas, v ktorom sa malo uskutočniť riadne plnenie.
- Odstránenie vád vykonáva Obchodník sám alebo prostredníctvom tretej osoby, a to na vlastné náklady.
- Akékoľvek náklady, ktoré v súvislosti s vadami Elektronického obsahu vzniknú Klientovi, nie je Klient oprávnený jednostranne započítať voči pohľadávke, ktorú voči nemu má Obchodník.
- Na spôsobe poskytnutia primeranej zľavy z Odplaty Obchodníka (započítanie, prevod konkrétnej sumy zodpovedajúcej primeranej zľave na účet Klienta a pod.) sa Klient musí vždy s Obchodníkom dohodnúť.
- Uplatnenie nároku zo zodpovednosti za vady nemá odkladný účinok vo vzťahu k splatnosti faktúry týkajúcej sa Elektronického obsahu , ktorý je reklamovaný.
- Ak Klient uplatní reklamáciu vo vzťahu k Elektronickému obsahu, za ktorý ku dňu reklamácie nezaplatil celú výšku Odplaty Obchodníka, vyhradzuje si Obchodník právo odstrániť vady až po tom, ako bude zaplatená celá výška Odplaty Obchodníka.
Čl. IX – Reklamačný poriadok a zodpovednosť za vady vo vzťahu k Spotrebiteľovi
- Ustanovenia tohto článku VOP o vadách Produktu (vrátane čl. IXa, IXb a IXc) sa uplatnia iba v prípade, ak je Klientom Spotrebiteľ.
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu Elektronického obsahu (bez vád), alebo ak sa vada týka len časti Elektronického obsahu, výmenu takejto časti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu alebo závažnosť vady.
- Spotrebiteľ je výberom a uplatnením nároku z vád podľa bodu 2 alebo 3 tohto článku VOP viazaný a nemôže ho jednostranne zmeniť.
- Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný Elektronický obsah za bezvadný.
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa Elektronický obsah mohol riadne užívať ako produkt bez vady, má Spotrebiteľ právo na výmenu Elektronického obsahu alebo má právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Elektronický obsah riadne užívať.
- Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z Odplaty Obchodníka.
- Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má Elektronický obsah pri dodaní Spotrebiteľovi a za vady, ktoré sa vyskytnú po dodaní v záručnej dobe.
- Záručná doba je 24 mesiacov, pokiaľ sa Spotrebiteľ s Obchodníkom nedohodli na záruke podľa prísnejších zásad. Prípadné ďalšie podmienky záruky určí záručný list alebo osobitná písomná dohoda uzatvorená medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom. Na uzatvorenie dohody o záruke podľa prísnejších zásad nie je právny nárok.
- Na žiadosť Spotrebiteľa je Obchodník povinný poskytnúť záruku písomnou formou. Ak to povaha veci umožňuje, postačí vydať doklad o kúpe.
- Záručné doby začínajú plynúť od dodania Elektronického obsahu (teda jeho sprístupnenia v rámci Webového portálu alebo Aplikácie).
- Spotrebiteľ je povinný, v prípade vyskytnutia sa vady na Elektronickom obsahu, uplatniť reklamáciu v záručnej dobe, inak jeho právo zaniká.
- Uplatnenie reklamácie nemá odkladný účinok vo vzťahu k splatnosti faktúry vystavenej mu za Elektronický obsah, ktorý je reklamovaný.
Čl. IXa – Postup pri vybavovaní reklamácie pre Spotrebiteľa
- Spotrebiteľ môže podať reklamáciu písomne alebo elektronickou poštou. Reklamačné konanie sa začína podaním reklamácie a končí sa jej vybavením v zákonom stanovenej lehote.
- Z reklamácie musí byť zrejmé
- kto reklamáciu podáva,
- predmet reklamácie, najmä označenie Elektronického obsahu, ktorého vady Spotrebiteľ vytýka,
- špecifikácia vady Elektronického obsahu spolu s priložením popisu (t.j. vonkajšieho prejavu vady),
- komu je adresovaná,
- dátum podania reklamácie,
- podpis Spotrebiteľa.
Reklamáciu, ktorá nespĺňa vyššie uvedené náležitosti, nie je Obchodník povinný vybaviť; v takom prípade najmä Obchodník vyzve Spotrebiteľa na odstránenie vád uplatnenej reklamácie.
- Pri reklamácii je Spotrebiteľ povinný
- predložiť doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti preukázať, že Elektronický obsah bol kúpený u Obchodníka,
- predložiť originál záručného listu alebo iného dokumentu preukazujúceho dĺžku záruky (napríklad faktúra Obchodníka na Odplatu Obchodníka) v prípade, že si Spotrebiteľ uplatňuje právo vyplývajúce zo záruky presahujúcej rozsah záruky stanovenej zákonom alebo týmito VOP.
- Ak Spotrebiteľ uplatní reklamáciu, Obchodník alebo ním poverený zamestnanec je povinný primeraným spôsobom poučiť Spotrebiteľa o jeho právach podľa čl IX týchto VOP.
- Obchodník na základe rozhodnutia Spotrebiteľa, ktoré z týchto práv Spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité zhodnotenie stavu Elektronického obsahu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví bez zbytočného odkladu s prihliadnutím na povahu vady a prác potrebných na jej odstránenie, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Spotrebiteľ právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Elektronického obsahu za nový (bez vád) iba v prípade, ak vada objektívne existuje. Márne uplynutie lehoty na vybavenie reklamácie nezakladá domnienku existencie reklamovanej vady a nároky Spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady.
- Obchodník je povinný pri uplatnení reklamácie vydať Spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť Spotrebiteľovi ihneď, a to na emailovú adresu Spotrebiteľa, prípadne na inú adresu, ktorá mu je známa.
- Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Spotrebiteľ po skončení opravy bol povinný produkt prevziať, sa do záručnej doby nepočíta.
- Ak Spotrebiteľ reklamáciu uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Obchodník vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od Spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Obchodník je povinný poskytnúť Spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
- Ak Spotrebiteľ reklamáciu uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a Obchodník ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Spotrebiteľ zaslať produkt na odborné posúdenie; tým nie je dotknuté právo Spotrebiteľa zaslať produkt na odborné posúdenie ním zvolenej osobe. Ak je produkt zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe označenej Obchodníkom alebo osobou, ktorá reklamáciu vybavila, v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Obchodník bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Obchodník je povinný Spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
- Obchodník je povinný informovať Spotrebiteľa o výsledku reklamácie bez zbytočného odkladu po ukončení reklamačného konania (a to najmä e-mailom).
Čl. IXb – Sťažnosti a iné podnety
- Ak Spotrebiteľ doručí Predávajúcemu podanie, ktoré podľa obsahu nie je reklamáciou, ale možno ho považovať za sťažnosť alebo iný podnet súvisiaci najmä so Zmluvou alebo činnosťou Obchodníka, zašle Obchodník Spotrebiteľovi odpoveď do 15 dní odo dňa doručenia podania.
- Sťažnosť alebo podnet je možné Predávajúcemu doručiť spôsobom podľa čl. IXa ods. 1 VOP. Sťažnosť alebo podnet musí obsahovať údaje Spotrebiteľa, údaje Obchodníka, opísanie skutočností, voči ktorým sťažnosť alebo podnet smerujú, čo Spotrebiteľ sťažnosťou alebo podnetom žiada, dátum a podpis Spotrebiteľa.
- Odpoveď na sťažnosť bude Spotrebiteľovi zaslaná písomne poštou alebo e-mailom, ak je Predávajúcemu známy, alebo spôsobom, o ktorý Spotrebiteľ v sťažnosti alebo v podnete Obchodníka požiadal.
- Obchodník v odpovedi na sťažnosť alebo podnet uvedie, o akú sťažnosť alebo podnet sa jedná, a oznámi Spotrebiteľovi spôsob vybavenia.
- Na opakované sťažnosti alebo podnety týkajúce sa tej istej veci, ktoré neobsahujú nové skutočnosti alebo nie sú k nim priložené nové prílohy, nie je povinný Obchodník reagovať, a to ani keby boli podané treťou osobou; túto skutočnosť nie je Obchodník povinný odosielateľovi oznamovať.
- Obchodník nie je povinný reagovať ani na sťažnosti alebo podnety, ktoré majú vulgárny alebo urážajúci obsah, najmä vo vzťahu k zamestnancom Obchodníka alebo k Predávajúcemu samotnému.
- Ustanovenia čl. IXb sa primerane aplikujú aj na sťažnosti alebo podnety podávané Podnikateľmi.
Čl. IXc – Alternatívne riešenie sporov vo vzťahu s Spotrebiteľom
- Alternatívnym riešením sporu sa rozumie riešenie sporu medzi Spotrebiteľom a Obchodníkom vyplývajúceho zo Zmluvy alebo súvisiaceho so Zmluvou subjektom alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu.
- Subjektom alternatívneho riešenia je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam týchto subjektov alternatívneho riešenia sporov je zverejnený na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-rieseniespotrebitelskych-sporov-1); alebo má možnosť podať návrh prostredníctvom tzv. platformy alternatívneho riešenia sporov, ktorú je možné nájsť na webovom portáli www.ec.europa.eu/consumers/odr/. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené aj na webovom portáli Ministerstva hospodárstva SR (www.mhsr.sk).
- Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podáva Spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
- Spotrebiteľ môže podať návrh v prípade, že
- sa obrátil na Obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nebol spokojný so spôsobom vybavenia jeho reklamácie alebo sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva a
- Obchodník na žiadosť podľa písm. a) odpovedal zamietavo alebo neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
- Návrh musí obsahovať
- meno a priezvisko Spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
- presné označenie Obchodníka,
- úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
- označenie, čoho sa Spotrebiteľ domáha,
- dátum, kedy sa Spotrebiteľ obrátil na Obchodníka so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s Obchodníkm bol bezvýsledný,
- vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu.
- K návrhu Spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.
- Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné. Oprávnená právnická osoba môže vo svojich pravidlách alternatívneho riešenia sporov stanoviť, že je oprávnená požadovať od Spotrebiteľa poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu v sume, ktorú zverejní na svojom webovom sídle; poplatok podľa prvej vety nesmie presiahnuť sumu päť eur vrátane dane z pridanej hodnoty.
Čl. X – Doručovanie
- Akákoľvek písomnosť doručovaná v súvislosti so Zmluvou alebo týmito VOP sa považuje za doručenú druhej Zmluvnej strane v prípade doručovania prostredníctvom:
- elektronickej pošty (e–mail) dňom jej preukázateľného odoslania druhej Zmluvnej strane, alebo
- pošty, kuriérom alebo v prípade osobného doručovania, doručením písomnosti adresátovi. V prípade doručovania inak ako poštou je možné písomnosť doručovať aj na inom mieste ako na adrese určenej podľa odseku 2. tohto článku VOP, ak sa na tomto mieste Zmluvná strana v čase doručenia zdržuje. Za deň doručenia písomnosti sa považuje aj deň, v ktorý Zmluvná strana, ktorá je adresátom, odoprie doručovanú písomnosť prevziať, alebo v ktorý márne uplynie úložná doba pre vyzdvihnutie si zásielky na pošte, doručovanej poštou zmluvnej strane, alebo v ktorý je na zásielke, doručovanej poštou Zmluvnej strane, preukázateľne zamestnancom pošty vyznačená poznámka, že „adresát sa odsťahoval“, „adresát je neznámy“ alebo iná poznámka podobného významu, ak sa súčasne takáto poznámka zakladá na pravde. Tretia veta v časti „alebo v ktorý márne uplynie úložná doba pre vyzdvihnutie si zásielky na pošte, doručovanej poštou zmluvnej strane, alebo v ktorý je na zásielke, doručovanej poštou Zmluvnej strane, preukázateľne zamestnancom pošty vyznačená poznámka, že „adresát sa odsťahoval“, „adresát je neznámy“ alebo iná poznámka podobného významu, ak sa súčasne takáto poznámka zakladá na pravde“ sa neuplatní, ak je Klientom Spotrebiteľ, okrem prípadu, ak Spotrebiteľ porušil, hoci aj z nedbanlivosti, povinnosť podľa odseku 2 tohto článku.
- Pre potreby doručovania prostredníctvom pošty sa použijú adresy sídiel alebo pobytu Zmluvných strán, ibaže odosielajúcej zmluvnej strane adresát písomnosti písomne vopred oznámil novú adresu sídla alebo pobytu, prípadne inú novú adresu určenú na doručovanie písomností, ak nie je výslovne uvedené inak v týchto VOP alebo Zmluve. V prípade akejkoľvek zmeny adresy určenej na doručovanie písomností na základe Zmluvy alebo v súvislosti so Zmluvou sa príslušná Zmluvná strana zaväzuje o zmene adresy bezodkladne písomne informovať druhú Zmluvnú stranu; v takomto prípade je pre doručovanie rozhodujúca nová adresa riadne oznámená Zmluvnej strane pred odosielaním písomnosti.
Čl. XI – Ochrana osobných údajov
- Obchodník spracúva osobné údaje Klientom – fyzických osôb v rámci predzmluvného a zmluvného vzťahu podľa týchto VOP v súlade s nariadením č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Právny dôvod, rozsah a zásady spracúvania osobných údajov ako aj práva Klientov ako dotknutých osôb v súvislosti so spracúvaním osobných údajov sú osobitne spracované v internom dokumente Obchodníka, ktorý je zverejnený na Webovom portáli a ktorý je dostupný aj v Prevádzkových priestoroch Obchodníka.
Čl. XII – Spoločné a záverečné ustanovenia
- Právne vzťahy vzniknuté medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom sa spravujú prednostne podľa zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a Zákona č. 108/2024 Z. z. V ostatných prípadoch (kde ako strana vystupuje Podnikateľ) sa právne vzťahy vzniknuté na základe Zmluvy spravujú ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a súvisiaci právnych predpisov.
- Obchodník a Klient sa zaväzujú, že si budú poskytovať potrebnú súčinnosť pri plnení záväzkov vyplývajúcich z VOP a zo Zmluvy a navzájom sa budú včas informovať o všetkých skutočnostiach potrebných pre plnenie ich záväzkov, najmä bez zbytočného odkladu si vzájomne oznamovať všetky zmeny a dôležité okolnosti, ktoré môžu mať vplyv na práva a povinnosti Zmluvných strán podľa týchto VOP alebo Zmluvy.
- Ak niektoré ustanovenia týchto VOP nie sú celkom alebo sčasti účinné alebo neskôr stratia účinnosť, nie je tým dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Namiesto neúčinných ustanovení a na vyplnenie medzier sa použije úprava, ktorá, pokiaľ je to právne možné, sa čo najviac približuje zmyslu a účelu týchto VOP.
- Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 1.1.2024